Jak najwięksi w Polsce walczą o reputację i jak przygotować się na przyszłość? Mamy pełne wyniki badania

Jak najwięksi w Polsce walczą o reputację i jak przygotować się na przyszłość? Mamy pełne wyniki badania

Wiemy, co jest ważne, spodziewamy się kryzysu, ale nie jesteśmy na niego przygotowani – tak w skrócie można podsumować wyniki badania przeprowadzonego przez agencję On Board Think Kong – ECCO Network.

Reputacja to jedna z największych wartości firmy. Zdaniem prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji ma ona wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych – wynika z pierwszego w Polsce badania na temat zarządzania reputacją, w którym o opinię zapytani zostali dyrektorzy komunikacji. Inicjatorem badania jest agencja On Board Think Kong (OBTK) pod patronatem Konfederacji Lewiatan i Uniwersytetu Warszawskiego. W badaniu wzięli udział dyrektorzy komunikacji z największych firm w Polsce.

Liczba i tempo przekazywania informacji to największe wyzwanie, z którym w najbliższych latach będą mierzyły osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach. Tak odpowiedziała większość pytanych przez nas dyrektorów komunikacji. Co piąty przyznał, że przez problemy z reputacją jego firma narażona była na spadek zaufania wśród konsumentów, tyle samo zmierzyło się ze spadkiem atrakcyjności jako pracodawcy – pisze we wstępie do raportu Katarzyna Reck z On Board Think Kong.

Trendy społeczne, technologiczne, komunikacyjne sprawiły, że na budowanie reputacji musimy dziś spojrzeć znacznie szerzej niż jeszcze kilka lat temu. Wynika to nie tylko z wszechobecności technologii, ale przede wszystkim ze zmiany oczekiwań odbiorców – klientów, partnerów biznesowych, pracowników. A te oczekiwania to przede wszystkim autentyczność tego, co mówi firma i zgodność z tym, co faktycznie robi – w różnych aspektach: pracodawca, produkty, społeczna odpowiedzialność – dodaje Reck.

Pełne wyniki badania wraz z opracowaniem, wizualizacją danych, komentarzami ekspertów z Uniwersytetu Warszawskiego, Konfederacji Lewiatan, KRUK SA, BNP Paribas, Proto.pl i On Board Think Kong znajdują się tutaj >>>

On Board Think Kong
Agencja On Board Think Kong (OBTK) to część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność(Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.

Kontakt dla mediów

Katarzyna Reck
Head of Corporate Communications Department

kreck@obtk.pl
602275672

Małgorzata Żmijewska-Kukiełka

mzmijewska@obtk.pl